Tuesday, November 11, 2014

Asid Lemak Perlu : Omega 3

Sejak kebelakangan ini, kita perhatikan suplemen minyak ikan telah menjadi sangat popular. Apa yang menjadikan minyak ikan begitu penting?
Kerana suplemen ini mengandungi Omega 3 yang merupakan asid lemak perlu. Selain Omega 3, badan juga memerlukan omega 6 yang juga merupakan asid lemak perlu untuk kesihatan yang optimum. Satu-satunya cara badan anda boleh mendapatkan kedua-dua asid lemak ini adalah melalui diet.
Di mana kita mendapati asid lemak perlu?


Omega 6 boleh didapati dengan mudah. Ia terdapat dalam kacang, biji-bijian, alpukat, minyak (sawit, kacang soya, jagung, bunga matahari) dan produk haiwan yang diberi makan bijirin. Ia juga terdapat dalam makanan yang diproses seperti marjerin, biskut, kerepek, kek dan roti.

Sumber terbaik Omega 3 pula adalah minyak ikan (salmon, tuna, mackerel, sardin), biji chia, minyak hempseed, biji rami dan walnut. Terdapat juga jumlah yang kecil dalam sayur-sayuran berdaun dan sayur-sayuran laut hijau gelap.


Adalah penting untuk mengekalkan keseimbangan pengambilan kedua-dua asid lemak ini. Nisbah yang disyorkan omega 3 dengan omega 6 adalah 1: 1. Ketidakseimbangan pengambilan Omega menimbulkan masalah kesihatan dan menyumbang kepada pembangunan penyakit seperti penyakit jantung, kencing manis, artritis, asma, alergi dan barah. Satu lagi isu penting adalah kemungkinan berlaku keradangan seluruh badan kerana omega 6 cenderung untuk menjadi pro-radang manakala Omega 3 adalah anti-radang.
Keradangan bukan semua buruk, ia adalah satu bahagian yang penting dalam tindak balas imun badan kita; mengenali dan memusnahkan penceroboh yang boleh menyebabkan kita bahaya. Apabila tindak balas keradangan adalah seimbang, ia adalah satu perkara yang baik, namun apabila keradangan tidak seimbang, ianya boleh menyebabkan masalah kesihatan jangka panjang.
Suplemen minyak ikan adalah cara yang mudah untuk meningkatkan Omega 3 dalam diet jika sumber makanan mentah yang mengandungi Omega 3 tidak diperolehi. Omega 3 minyak ikan dalam dos yang tinggi juga mempunyai kesan anti-radang yang luar biasa, mengurangi rasa sakit pada sendi bengkak atau di kawasan keradangan.
Omega 3 bukan sahaja menimbulkan ciri-ciri anti-radang yang kuat, ia juga 
** melindungi daripada penyakit jantung
** penting untuk kesihatan dan perkembangan otak 
** menunjukkan manfaat dalam keadaan seperti kencing manis, obesiti, kemurungan, artritis, ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) dan gangguan kulit

Omega Guard Shaklee Sumber Omega 3 yang murah, dan mudah diperolehi. Omega Guard Shaklee diesktrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk (sardin, mackerel, herring dan anchovies) dan bukannya dari minyak hati ikan yang mengandungi toksik. 
Omega Guard Shaklee berbeza daripada produk omega di pasaran kerana Omega Guard Shaklee satu- satunya minyak ikan omega 3 paling tulen, lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA dan ALA.
1 kapsul Omega Guard Shaklee membekalkan 905mg asid lemak omega 3, EPA dan DHA.
Apa Yang Istimewa?
Sepanjang bulan November 2014 merupakan promosi Omega Guard Shaklee. Terdapat 2 bentuk promosi iaitu :
1. Beli 6 Percuma 1
2. Diskaun 5% untuk pembelian 2 Botol Omega Guard
Hubungi saya untuk mendapatkannya, dengan menghantar mesej ke WhatsApp 0128246245 atau hantar email ke Ujye82@gmail.com