Monday, December 01, 2014

Sustained Release Vitamin C Daripada Shaklee

Vitamin C, atau asid askorbik, adalah nutrien penting yang terdapat dalam banyak buah-buahan segar dan sayur-sayuran. Ia adalah penting untuk diet yang sihat. Vitamin C mudah rosak apabila makanan dipanaskan atau disimpan terlalu lama di atas rak.

Vitamin C adalah salah satu makanan tambahan yang paling popular diantara semua makanan tambahan. 

Vitamin C adalah penting untuk kekuatan tisu yang betul dan untuk menyokong kolagen. Ia juga membantu melindungi membran sel daripada buangan toksik dan kemusnahan daripada sistem imun yang terlalu aktif. Ia bertindak sebagai antioksidan dan amat berkesan apabila diambil dengan vitamin E. Vitamin C digunakan untuk alahan dan sebagai ubat anti-virus. Penggunaan Vitamin C yang kerap boleh mengurangkan risiko kanser.

Berikut adalah contoh kegunaan utama vitamin C:
• Menggalakkan penyembuhan luka.
• Vitamin C biasanya digunakan untuk menyokong fungsi imun dan perlindungan daripada penyakit virus dan kanser.
• Ia juga boleh membantu pada orang dengan kolesterol tinggi, katarak, kencing manis, alahan dan asma, dan penyakit periodontal. Sebagai antioksidan, ia melindungi pembuluh darah dan kanta di mata anda, dan membantu mengekalkan tisu badan yang kuat.
• Vitamin C adalah popular untuk menjauhkan dan memendekkan kesan yang tidak menyenangkan daripada selesema biasa.
Asid askorbik wujud secara semula jadi dalam buah-buahan sitrus, lada loceng (kapsikum), tomato, strawberi, dan banyak buah-buahan lain. Keperluan minimum untuk mencegah kekurangan vitamin C, yang dikenali sebagai skurvi, adalah 60 mg. Biasanya diambil dalam 500 hingga 1,000 mg dos. Jika diambil dalam jumlah yang lebih besar, seperti 10 hingga 20 gram setiap hari, boleh menyebabkan ketoksikan ringan. Cirit-birit adalah kesan sampingan yang paling biasa.
Namun, tidak perlu bimbang kerana Vitamin C adalah tidak toksik, ianya akan dibuang melalui air kencing.


Yang Istimewanya tentang Sustained Release Vitamin C Daripada Shaklee

:: Diantara produk popular yang dikeluarkan oleh SHAKLEE adalah Sustained Release Vitamin C. Mungkin ramai yang tidak tahu apa maksud “sustained release”. Ok dinamakan demikian sebab, Vitamin C Shaklee dirembeskan secara perlahan-lahan ke dalam tubuh kita (100gm bagi setiap jam). Ciri ini tentunya baik untuk mengekalkan vitamin C dalam badan kita pada setiap masa.

:: Sustained Release Vitamin C Shaklee tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. Ianya selari dengan prinsip SHAKLEE untuk menyediakan produk kesihatan yang selamat, berkesan dan semulajadi.

:: Sustained Release Vitamin C daripada SHAKLEE adalah vitamin C yang menjadi pilihan pengguna yang bijak. Mana tidaknya, sebiji Vitamin C bersamaan dengan khasiat yang terdapat dalam 7-8 biji Limau, dan harganya Cuma RM0.51. (Sebiji limau berharga lebih kurang RM1.99, Eiks.. kalau 8 biji???) Vitamin C Shaklee lebih murahkan? Anda boleh sihat dan jimat.

:: Yang lebih menarik adalah, sepanjang bulan ini, produk promosi SHAKLEE adalah Sustained Release Vitamin C. Buy 6 Free 1 Yooooo.. siapa mau bagi penjimatan sebotol Vita C yang bernilai RM92.50 kan? Kan? Kan?

:: Atau, kalau tidak mampu beli 6 untuk mendapatkan promosi, boleh juga beli 2 Sustained Release Vitamin C dengan DISKAUN 5%.

Jadi tunggu apa lagi, order set Sustained Release Vitamin C anda sekarang, dan mulakan hidup yang lebih sihat dan lebih awet muda. Tidak perlu cucuk-cucuk pun untuk cantik. Telan saja dengan air hihihi.