Tuesday, December 10, 2019

Kisah Sembelit Bagi Ibu Mengandung Dan Menyusukan Anak

Masalah Sembelit

Aduhh sengsaranya sembelitt :-(..


Suplemen Herbalax membantu masalah sembelit. Tapi tidak bagi ibu mengandung dan menyusukan anak. 

Ada sorang kawan, bertanya samada boleh atau tidak beliau makan Herbalax daripada Shaklee untuk mengatasi masalah sembelit?

No. Jangan sesekali ya. Biarpun saya suka duit, tapi saya tidak akan sekali-kali menjual Herbalax untuk ibu-ibu yang mengandung ataupun menyusukan anak. Tapi kenapa herbalax tidak boleh untuk ibu mengandung?  Sebabnya, bahan-bahan yang terkandung dalam Herbalax adalah herba, yang biasanya panas. Pengambilan herba boleh meningkatkan suhu badan ibu dan boleh meningkatkan kemungkinan berlakunya keguguran.

Lalu, kenapa herbalax tidak boleh untuk ibu menyusukan bayi? Sebabnya.. Herbalax yang dimakan oleh ibu akan turut dikongsi oleh anak melalui susu badan. Dan bimbang ini akan mengakibatkan bayi cirit-birit.

Jadi apa solusi untuk masalah sembelit bagi ibu hamil atau bagi mereka yang menyusukan anak??? 

Mudah saja mama-mama gojes sekalian, ambil suplemen Ostematrix. Ostematrix atau kalsium daripada Shaklee ni bukan kalsium semata-mata. Ianya mengandungi kandungan seperti berikut :

Ostematrix Lebih Daripada Kalsium

Ostematrix mengandungi Magnesium yang bukan sahaja bantu penyerapan kalsium tapi sebenarnya juga sangat membantu mengatasi sembelit. Magnesium membantu proses persitalsis (pengecutan dan pengenduran otot pada usus), dan dalam masa yang sama melembutkan najis.Selain itu magnesium juga membantu mengurangkan ketegangan otot pencernaan supaya boleh berfungsi dengan baik. 

Jadi.. demikianlah. bila Ibu Hamil / Menyusukan Anak mengambil Ostematrix daripada shaklee, bukan sahaja mendapat keperluan kalsium untuk badan, dalam masa yang sama juga membantu masalah sembelit.  


Sukar untuk mendapatkan Ostematrix? Kini tidak lagi. Saya pengedar shaklee yang sah dan saya melakukan penghantaran ke seluruh Malaysia. Boleh pilih cara di bawah untuk mendapatkan Ostematrix dengan cara mudah.





Ujye Rohimin
SID : 950003
012 812 5280