Monday, June 24, 2013

Sibuknya Jadi Pengedar Shaklee..

Tajuk tu bukan rungutan. Itu adalah rumusan selepas beberapa hari menjadi pengedar SHAKLEE. Saya sebenarnya belum habis belajar pun tentang shaklee. Tapi once saya update status di wall fb saya, berturut-turut PM untuk bertanyakan mengenai produk shaklee. Ada yang masih baru, dan ada yang memang pengguna produk shaklee sebelum ini. Masing-masing mengakui kebaikan vitamin shaklee.

Bagi saya, fenomena ini masih baru. Dan saya tidak pernah menjangka inilah sambutan yang saya akan dapat selepas menjadi pengedar shaklee. Alhamdulillah. Walaupun sedikit terlewat (sebenarnya banyak terlewat) saya belum terlambat. Dulu, kawan saya pernah ajak bersaama-sama memulakan perniagaan ini, tapi saya jual mahal. 2, 3 kali dia offer sebenarnya. Tapi serius cakap. saya jenis orang yang kalau tidak berminat, memang tidak akan mencuba. Tapi sila berhati-hati kalau kemahuan dan keinginan sudah terpatri dlam hati saya. Apa bentuk halangan pun saya akan hadapi untuk mendapatkannya. Dan ini yang saya rasa sekarang. Semoga semangat ini bukanlah cetusan perasaan riak dan bukan pula sekadar hangat-hangat tahi ayam. 


Berbalik kepada tajuk di atas. Kenapa saya cakap sibuk? Sebab shaklee punya ramai pengguna. Kebanyakan yang PM saya, adalah pengguna kali kedua, ketiga malah ada yang memang pengguna tegar shaklee sejak dulu. ups.. terulang entri rangkap saatu. Anggap sajalah ini penegasan. Diorang tidak berminat menjadi pengedar, tapi sentiasa mencari produk shaklee, selepas merasai sendiri kesan pengambilan suplemen shaklee. Dan Alhamdulillah, Tuhan berikan saya rezeki. Dengan pembelian diorang ni lah UV saya bertambah.

Sebenarnya, mau juga saya tanya kepada pelanggan-pelanggan saya, kenapa tidak mahu jadi pengedar? Kan jadi pengedar banyak kelebihan, kalaupun tidak target bonus ribuan ringgit, sekurang-kurangnya kita dapat pulangan tunai bagi setiap ringgit yang kita laburkan. Contoh bagi saya sendiri, nilai UV yang saya perolehi daripada produk yang saya dan keluarga gunakan, bersamaan dengan RM50. Fuiyyoo.. banyak tu. Memang banyak bagi orang yang mata duitan macam saya. Kalau kita beli vitamin di kedai ubat atau farmasi, rasanya kita tidak akan dapat pulangan tunai kan? nampak untung di sini. N lagi.. sebagai pengedar, kita dapat harga yang lebih murah. Off course lah, kalau beli dengan saya.. banyak juga diskaun yang saya bagi, n saya pasti pengedar lain pun bagi diskaun, tapi, rasanya puas lagi jika kita nikmati sendiri harga member tu kan. kalau kesempitan, iklan d FB, jual dgn retail price.. dapat sudah untung :-).


.. 
..
Ok lah, x mau cakap banyak, just mau share iklan rasmi saya di FB
Adakah anda tergolong seperti ini:
- Ingin Mencari Duit Lebih Untuk HARI RAYA?
- SURIRUMAH yg ingin membantu suami?
- PELAJAR yg ingin mendapat duit sampingan?
- PENGANGGUR yg ingin mencari wang?
- Keinginan utk merubah diri anda yg KESEMPITAN wang?
- KERJA tetapi duit hanya cukup-cukup makan sahaja?

BERUBAH SEKARANG!!!!! JOM JOIN KAMI DALAM GROUP JUTAWAN SHAKLEE. Panduan dan bimbingan PERCUMA sehingga Berjaya.

AMARAN: Ini bukan program duduk diam dapat duit atau skim cepat kaya!
 Nampak tu.. Bukan Skim Cepat Kaya. Shaklee adalah.. kalau rajin, percaya pada diri, berusaha, berdoa dan tawakal, pasti ada habuan menanti anda di hadapan.

Assalamualaikum

pst.. Mimpi saya malam ini adalah bertemakan Sihat, Menawan dan Berinspirasi.


Kesimpulan daripada RUMUSAN ini adalah, jika anda jadi pengedar shaklee, sebenarnya mudah.. sebab dengan produk yang berkualiti, bukan anda yang datang kepada pembeli, pembeli yang akan datang kepada anda.

Kalau tadi tema mimpi.. nah, sy share background mimpi saya malam ni. Assalamualaikum sekali lagi.